Správa o výsledkoch a podmienkach výchovno – vzdelávacej činnosti MŠ
S p r á v a
o výsledkoch a podmienkach výchovno – vzdelávacej činnosti Materskej školy, Škultétyho 2630/10, Topoľčany zaa školský rok 2023/2024.
Predkladá :
Ing. Eva Vražičová ( menovaná do funkcie 1.7.2024 )
........................................
podpis
Prerokované v pedagogickej rade MŠ
dňa : 10.10.2024
Prerokované v Rade školy :
dňa :14.10.2024
Vyjadrenie Rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi
Mesto Topoľčany
Schváliť
Správu o výsledkoch výchovno –
vzdelávacej MŠ Škultétyho
2630/10 za šk. rok 2023/2024
...........................................................
Predseda Rady školy MŠ Škultétyho 2630/10
Stanovisko zriaďovateľa :
Mesto Topoľčany
Schvaľuje
Správu o výsledkoch a podmienkach
výchovno – vzdelávacej činnosti
MŠ Škultétyho 2630/10 Topoľčany
za školský rok 2023/2024
...............................................
za zriaďovateľa
Východiská a podklady :
Správa je vypracovaná v zmysle :
- Vyhlášky Ministerstva školstva SR č.435/2021 Z.z. o štruktúre a obsahu správ o výchovno – vzdelávacej činnosti , jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení
- Koncepcia školy na roky 2019 – 2024
- Informácie o činnosti Rady školy pri MŠ Škultétyho 2630/10 Topoľčany
- Informácie o činnosti Rady rodičov pri MŠ Škultétyho 2630/10 Topoľčany
S p r á v a
o výsledkoch a podmienkach výchovno – vzdelávacej činnosti
Materskej školy, Škultétyho 2630/10 za školský rok 2023/2024
- Základné identifikačné údaje o škole :
1. Názov školy : |
Materská škola |
2. Adresa školy : |
Škultétyho 2630/10 |
3. Internetová adresa :
e – mailová adres : |
|
4. Zriaďovateľ : |
Mesto Topoľčany, nam. M.R. Štefánika
e- mail. : Tel. +421 38 5340 101 |
Vedúci zamestnanci školy :
Meno a priezvisko |
Funkcie |
Ing. Eva Vražičová |
Riaditeľka školy ( menovaná 1.7.2024) |
Božena Nedeľková |
Zástupkyňa školy |
Helena Belohorcová |
Vedúca ŠJ |
Údaje o Rade školy a iných poradných orgánoch školy :
Údaje o Rade školy :
Voľby pedagogických a nepedagogických zamestnancov sa uskutočnili tajným hlasovaním.
Zo šiestich kandidátov sa volili dvaja zástupcovia pedagogických zamestnancov.
Za nepedagogických zamestnancov bol zvolený tajným hlasovním jeden zástupca. Volieb sa zúčastnili všetci zamestnanci.
Voľby zástupcov rodičov prebehli 29.2.24 Zúčastnilo sa 66 z celkového počtu 115.
Volilo sa tajným hlasovaním, z piatich kandidátov traja zástupcovia rodičov.
Rada školy pri MŠ Škultétyho 2630/10, Topoľčany bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov dňa .......... tvorí ju 9 členov.
Dvaja zástupcovia pedagogických zamestnancov, jeden zástupca prevádzkových zamestnancov, traja zástupcovia zriaďovateľa a traja zástupcovia rodičov.
Rada školy zasadá 4 x ročne, schvaľuje dokumenty školy, sleduje čerpanie finančných prostriedkov , prejednáva, prípadne schvaľuje návrhy predkladané riaditeľkou školy.
Predseda Rady školy : Michaela Michalková
Údaje o počte detí v šk. roku 2023/2024
Veková štruktúra detí |
Počet tried
|
Počet žiakov |
Integrované |
Počet tried |
Počet žiakov |
Integrované |
3 – 4 ročné so zaradením 2 roč |
2 |
42 |
0 |
2 |
42 |
0 |
4-5 ročné deti |
1 |
22 |
0 |
1 |
22 |
0 |
5 – 6 ročné deti |
1 |
25 |
0 |
1 |
25 |
0 |
3 – 6 ročné deti |
1 |
23 |
0 |
1 |
23 |
0 |
Spolu |
5 |
112 |
0 |
5 |
112 |
0 |
Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy
Materská škola |
Počet |
Zamestnanci MŠ |
16 |
Z toho PZ |
10 |
- Kvalifikovných |
10 |
- nekvalifikovaných |
0 |
Z toho NZ |
6 |
- upratovačky |
2 |
- školník |
1 |
- zamestnanci ŠJ |
3 |
Vysvetlivky : PZ – pedagogický zamestnanci, NZ – nepedagogický zamestanci, MD – materská dovolenka
Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy : Zamestnanci sa venovali samovzdelávaniu, študovaniu odborných článkov a odbornej literatúry.
Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti : V strede našej činnosti stojí dieťa, jeho potreby a záujmy, kde plne rešpektuje individualitu dieťaťa, vývinové špecifiká, personálne, technické a materiálne podmienky nášho zariadenia. V priebehu školského roka sme u detí utvárali pocit istoty a bezpečia, rešpektovali ich vekové a individuálne osobitosti, poskytovali citovú podporu. Edukačná činnosť bola zameraná na systematický a cieľavedomý rozvoj osobnosti. Vytvárali sme priestor na hodnotenie, sebahodnotenie, osvojovanie si zručnosti tvorivého sebavyjadrovania.
Pri plánovaní aktivít sme vychádzali zo Školského vzdelávacie programu – Jonatán zo Štátneho vzdelávacieho programu, pričom sa dohliadalo na vekove a individuálne osobitosti detí v triede. Ciele vzdelávacieho programu sme plnnili prostredníctvom učebných osonov, rozpracovaných podľa jednotlivých mesiacov, obsahových celkov a tém.
Organizovali sme pre deti akcie, ako napríklad ukážka práce polície - psovodov, divadelné predstavenia, športová súťaže.
Materská škola má vypracovaný Stimulačný program pre deti s odloženou povinnou školskou dochádzkou. Spolupracovali sme v rámci možností so Súkromným detským integračným centrom v Topoľčanoch, Centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie hlavne pri testoch školskej zrelosti predškolákov, Tribečskou knižnicou, múzeom. Súčasťou ponuky materskej školy bola pestrá paleta záujmovej činnosti pod vedením pedagogických zamestnancov materskej školy. Záujmová činnosť poskytuje možnosti rozvoja talentu a schopností detí v závislosti od záujmu rodičov (zákonných zástupcov). V školskom roku 2023/24 bola záujmová činnosť zameraná na náboženskú výchovu a oboznamovanie s anglickým jazykom. Všetci zamestnanci sa zapojili do skrášľovania prostredia nielen v interiéri, ale doplnilo vybavenie školského dvora novými preliezkami, hojdačkami, výsadbou drevín, záhonov, vytvorením hravých chodníkov, urobila sa tiež rekonštrukcia priestorov školskej kuchyne vymaľovaním, zhotovenie obkladu stien v telocvični.
Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená – Škola bola zapojená do projektu „Recyklo hry“ , a do projektu „ Dajme spolu gól“ , Akadémia Mateja Tótha
Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole: V školskom roku 2023/24 nebola na škole inšpekcia
Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach školy: Materská škola na Škultétyho ulici je v prevádzke od mája 1983. Svojím stavebným riešením i situovaním je vyhovujúca pre prácu s deťmi predškolského veku s kapacitou 125 detí.
MŠ Škultétyho 2630/10, Topoľčany získala v roku 1994 certifikát MŠ SR „Škola podporujúca zdravie“.
Budova MŠ je účelová pavilónového typu – pavilón A, B, C a pavilón D ( administratívno-hospodárska časť). Všetky štyri časti budovy sú účelne vybavené a priestranné. Sú prepojené chodbou. Triedy sú situované do 2 poschodových pavilónov A, B, v ktorých sú v prevádzke štyri triedy. Vnútorný priestor každej triedy je funkčne členený ( herňa, šatňa, spálňa, soc. zariadenie, kuchynka, šatňa zamestnancov, sklad). Pavilón C je prízemný, nachádza sa v ňom jedna funkčne členená trieda ( herňa, spálňa, šatňa, sociálne zariadenie) a funkčne vybavená telocvičňa). V pavilóne D sa nachádza centrálna, práčovňa, jedáleň pre zamestnancov školy, kancelárske priestory ( riaditeľňa a kancelária vedúcej jedálne). V priestoroch spojovacej chodby sa nachádza jedáleň pre deti. Každý pavilón má samostatný vchod. Areál svojou rozlohou vyhovuje kapacite školy. Do areálu vedú štyri vstupné brány. Jeho súčasťou sú prístupové cesty, chodníky a zatrávnené detské ihriská, ktoré tvoria preliezačky, hojdačky, pieskoviská, šmykľavky, dopravné ihrisko. V spolupráci s firmou TOMA zabezpečujeme reguláciu kúrenia na základe poveternostných podmienok. V materskej škole prebehla rekonštrukcia sociálnych zariadení, výmena okien, zateplenie budovy s úpravou fasády a rekonštrukcia kuchyne. Inventár školy je dopĺňaný o nové pomôcky a hračky, všetky triedy sú vybavené interaktívnymi tabuľami a mnohými modernými učebnými pomôckami. Bola vykonaná výmena dielcov oplotenia, nové nátery ( zábradlia, preliezačky), školský dvor bol doplnený lavičkami, bola vykonaná kompletná rekonštrukcia všetkých pieskovísk, exteriér sa doplnil o nové hracie prvky ako pohyblivé mostíky, tabule na kreslenie, strunové hojdačky a lezeckú stenu.
FINANČNÉ A HMOTNÉ ZABEZPEČENIE V KALENDÁRNO ROKU 2023
Položka |
Upravený rozpočet |
Pridelená dotácia |
Skutočné čerpanie |
Rozdiel |
610 – 620 orig.kompetencie |
295 000,00 |
295 948,00 |
294 875,25 |
72,75 |
630 – 640 – orig. kompetecie |
46 000,00 |
46 015,00 |
45 363,61 |
651,39 |
600 – výd. z dot. ŠR na predš. |
28 600,00 |
28 592,00 |
21 592,00 |
4000 |
630 – hmotná núdza |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
610 – 640 – vyd. príspevok na obedy |
6 700,00 |
5 534,60 |
5 534,60 |
|
600 – výd. z ost. príjmov |
21 200,00 |
17 670,00 |
17 670,00 |
|
600 – výd. z ost. Príjmov ŠJ |
45 100,00 |
33 281,93 |
33 281,93 |
|
SPOLU |
442 600,00 |
426 041,53 |
421 317,39 |
4 724,14 |
Finančné prostriedky boli účelovo použité v zmysle zákona 431/2002 o účtovníctve na prevádzku materskej školy, mzdové prostriedky, vybavenie interiéru a exteriéru školy, doplnenie inventáru didaktickou technikou a učebnými pomôckami.
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, v ktorých má škola nedostatky.
Pri plnení cieľov výchovy a vzdelávania sme využívali rôzne formy organizácie výchovno-vzdelávacej činnosti: individuálna, skupinová, hromadná, projektová a diferencovaná. Ich výber závisel od výkonového štandardu, ktorý v edukačnej aktivite bolo potrebné dosiahnuť. Výchovno-vzdelávací proces pozostával z ustálených organizačných foriem denného poriadku. Pri práci s deťmi sa snažíme využívať skupinovú formu organizácie výchovno-vyučovacej činnosti, z dôvodu snahy vytvárať u detí návyk vedieť vzájomne spolupracovať, spoločne prispievať k splneniu cieľa, prezentovať svoje názory, dokázať sa prispôsobiť skupine, obhájiť svoj názor a uplatňovať autoevalváciu. Táto forma nám umožňovala diferencovať výkonové štandardy pre jednotlivé skupiny na základe individuality detí. Voľba foriem organizácie činnosti s deťmi bola podmienená osobitosťami učiteliek u detí, ako aj podmienkami jednotlivých tried. Výber stratégií výchovno-vzdelávacej činnosti smeroval k zvyšovaniu účinnosti rozvíjania kľúčových kompetencií detí, pričom sa rozvíjali jednotlivé poznávacie procesy ( vnímanie, pamäť, myslenie, reč, predstavivosť, fantázia...) Sprostredkúvali sa plnohodnotné informácie ( veku primerane, pútavo, pôsobivo), s prihliadnutím na to, aby deti neboli preťažované, aby učiteľka prostredníctvom nich dosiahla stanovený cieľ. Poznatky detí sme obohacovali o poznávanie regionálnych prvkov nášho mesta, poznať a vážiť si kultúrne hodnoty a tradície mesta. Deti sme vychovávali prostredníctvom životného prostredia, pre životné prostredie a zdravý životný štýl. Skrášlením exteriéru materskej školy dosadením vegetácie, vytvárali podmienky na zážitkové učenie v oblasti ekologickej výchovy, ochrany prírody, zdravia človeka ( správna výživa, zdravotnícka a protidrogová výchova, separácia odpadu). Deti sa pomerne rýchlo adaptovali, rodičia požiadavky a pokyny učiteliek rešpektovali, z toho vyplýva, že pedagogickí zamestnanci sú na vysokej profesionálnej úrovni. Spolupráca školy a rodičov bola a je na dobrej úrovni, rodičia sú pri každodenných stretnutiach informovaní o dianí sa v škole a o pobyte dieťaťa v MŠ. Pomáhali pri zabezpečovaní hygienických potrieb, učebných pomôcok, zapájajú sa do zberov, pomôžu pri drobných opravách.
Topoľčany 09.10.2024 Riaditeľka školy: